יום שבת, 12 במרץ 2011

מה שנמצא בפנים

"כשנסגרת דלת אחת -נפתחת אחרת, אבל לעתים קרובות אנו ממשיכים להביט בצער רב כל כך בדלת הסגורה עד שאיננו רואים את זו שנפתחה בפנינו" אלכסנדר גרהם בל.
http://www.crimsoncircle.com/newsletters/2009%20Newsletters/CC-Newsletter-August2009-Adamus-Mystery-Schools.htm

העולם הפנימי ונבכי הנפש תמיד היו נושאים שקרצו לי ומשכו אותי לנבור בהם. מה באמת מתחולל בנו, איך ולמה אנו מגיעים לבחירות שאנו לוקחים בחיים, מה אנו מסתירים ומה אנו מוציאים החוצה?

אספנית אני לא ממש ומה שהתאמצתי לאסוף בעברי, לא התאמצתי לשמור.
הבית של הוריי נראה כמו מוזיאון גדול של מזכרות מעצם העובדה שאמי היא אספנית שלא מודעת לכך שהיא כזו
ובכל זאת היה נורא חשוב לי שזה יהיה אוסף שלי ומכיוון שאין לי פיזית אחד כזה, חשבתי שזה יהיה רעיון נורא מדליק אם אני פשוט אצור אוסף שלא יכול באמת להתקיים.
החלטתי ליצור אוסף של ידיות ישנות  המצויות על דלתות של מבנים מיוחדים שמהווים סמליות מסויימת לחברה: דתית, רוחנית או חברתית, כמו דלתות של טירות ישנות וכנסיות.

אז מה שבעצם הוביל אותי לאוסף:
בתחילה הייתה הוויזואליות המעניינת שלהם שמילאה אותי בהשראה.
באופן כללי, הידית שבדלת מיועדת ליצירת מגע ראשוני של האדם עם הדלת, היא בעצם הכלי של האדם למעבר לחלל אחר.
"דלת שנפתחת או נסגרת מרמזת על בחירה והעדפה" (תומאס אווארד)
באמירה זו הדלת מקבלת משמעות אחרת, הדרכים שאנו בוחרים ומעדיפים ללכת בהם, דלת כמעבר רוחני וגורלי, מה אנו בוחרים להשאיר מאחור ועם מה אנו ממשיכים קדימה

המשך הבלוג יחדד את המשמעות שיצרתי לאוסף ויבחן תקופה או סגנון בו אבחר למקד את האוסף שלי!

תגובה 1: